jogga, springa etc etc.. ni vet vad jag menar : motion helt enkelt

hej allihopa, nu kommer ett inlgg som många av er kommer finna otrloligt tråkigt och ni kommer inte alls förstå vad jag pratar om, men en liten del av er som läser kommer förhoppningsvis känna igen sig i detta.

Jag pratar självklart om motion, men mest kommer jag skriva om att gå ut och springa.

en hel del av er känner säkert att det är dags att dra på er löpardojjorna bara för att... ja varför egentligen??
skryta inför era vänner? känna att ni motionerat och därmed hållit ett nyårslöfte, ( och nej, om man lovar sig själv att motionera så räcker det inte med en springtur på 20 minuter)

När jag inte sprungit på ett tag får jag abstinensbesvär, jag bara längtar efter att dra på mig dojjorna och bli rikitgt jävla trött, nu låter jag som en träningsfåne som inte kan sitta still, oh no, jag är inte speciellt snabb, jag har abslut inte bäst kondition MEN jag är sjuuukt envis, om jag bestämt mej (på riktigt) då gör jag det, jag satsar fullt ut, varför gå på halvfart när man kan ge 110%??

t.ex om man varit sjuk och då måste man ju säga till idrottslärarn att man ska ta det lugnt för man är inte HELT frisk, jag vet inte hur många gånger jag sagt det till min lärare, men hur många gånger tar jag det lugnt?? i snitt kanske 0,1 ggr

just nu känner jag ett starkt behov att bara gå ut och springa, bli helt slut!
det är så sjukt skönt att bara var helt slut, älskar den känslan,

men min hosta vill ALDRIG gå över så jag får sitta här och plugga istället, värdelöst!

/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0